23948sdkhjf

Hi-Fi Klubbens indtjening dykker

Hi-Fi Klubbens indtjening dykker efter investeringer, der skal styrke kædens niche over for forbrugere i fem nordeuropæiske lande.
Hi-Fi Klubben, der blev etableret i 1980 og driver 103 butikker i Danmark, Norge, Sverige samt Tyskland og Holland, har netop afsluttet regnskabet for 2017/18, skriver Finans.dk.

Fald på ni procent
Det viser en flad udvikling i omsætningen, som nåede 1,14 milliarder kroner. Til gengæld dykkede indtjeningen med ni procent til 33 millioner kroner.

- Bundlinjen falder, da vi er i hård priskonkurrence på markedet. Samtidig har vi gennemført store investeringer i ny kommunikation, i butikker og i en ny digitalstrategi. Til gengæld er jeg ikke tilfreds med, at vi kun kan holde omsætningen på status quo. Selvom dysten på markedet er intens, skal vi kunne vokse år for år, siger adm. direktør Christoffer Arensbach til Finans.dk.

Digital strategi
Kæden har cirka 30 butikker i hvert af de tre hovedmarkeder – Danmarks, Sverige og Norge, mens Holland og senest Tyskland er kommet til de seneste år. Hi-Fi Klubben har aktuelt 13 butikker i Holland samt fem i Tyskland. Målet er dog ikke at vokse hastigt med mange flere butikker.

- Vi er i gang med en ny strategi, hvor vores digitale verden og salg i alle fem lande skal hænge 100 procent sammen med butikkerne. Målet er at spille med i den digitale superliga, så det investerer vi i frem for at ekspandere hurtigt med flere butikker, siger Christoffer Arensbach til Finans.dk og fortsætter:

- Der er stort vækstpotentiale i Europa i at være specialister inden for lyd. Selvom medievaner ændrer sig og kampen om salget af elektronik skærpes, er behovet for musikoplevelser større end nogensinde før. Markedet for hjemmeelektronik er i vækst, og vi har endnu større muligheder i vores niche.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078